Як спланувати бізнес модель Кав’ярні в Україні так, щоб бути впевненим, що можна бути рентабельним і окупити інвестиції швидше ніж за рік.
Якщо відкрити Google і ввести “кав’ярня київ”побачимо багато різних результатів.
Нас же цікавить що буде, якщо вписати через нижнє підкреслення (“Shift” та “мінус” на клавіатурі).
Тут ми бачимо такі запити:
Що це означає для нас?
Ми тепер точно знаємо що шукають люди. А значить їм цікаво мати і книгарню і кав’ярню десь біля себе в Києві.
Враховуючі запити, розуміємо, що треба не 10 квадратних метрів. Люди готові провести час в кав’ярні, посидіти з новою книжечкою, посидіти з ноутбуком.
Тож, шукаємо 70 квадратних метрів або більше.
А ще, розуміємо, що багато не заробиш, якщо всі будуть просто сидіти і нічого не купувати. Тоді, приймаємо рішення – це буде і кав’ярня, і книгарня, але ще й коворкінг. Тобто, платиш за вхід, за годину! А ми тобі за це безкоштовну каву – будь-яку.
Наприклад, ми знаходимо оренду за 70 тисяч гривень, на першому поверсі, з більш-менш не поганим ремонтом. Для цього ми використали, наприклад знову ж таки, OLX.
Тепер, наше завдання врахувати всі витрати, що будуть потрібні для того, щоб відкрити нашу кав’ярню-книгарню-коворкінг.
Нам будуть потрібні:
Набагато легше тепер буде визначити які витрати потрібні будуть на утримання бізнесу.
Для цього залишаємо тільки:
Ці витрати ми називаємо “фіксовані”, тобто такі, що дуже рідко змінюються.
Але ще ж є і “флекс” витрати, або “динамічні”. Це ті витрати що змінюються в залежності від продажів, кількості проданого товару та таке інше. Це, зазвичай відсоток від чогось. Наприклад, податки у ФОП 3 групи це 5%.
В нашому випадку це будуть податки та бонуси команді.
Для того, щоб рахувати точку беззбитковості потрібно – витрати на старт, та витрати щомісячні, знати флекс витрати та ціноутворення.
В нас майже все є? Тож, давайте вигадувати асортимент. Схоже, ми можемо розраховувати на ціну в 150 гривень за годину. В цю ціну входить не тільки година знаходження в “кафе-книгарні-коворкінгу”, а ще й безкоштовна кава.
А що ще ми можемо продавати? Як варіант:
Проставивши ціни ми можемо спланувати витрати на виробництво продукта / послуги (собівартість, по суті).
Якщо маємо ціну продажу і собівартість можемо просто дізнатися маржу. Маржа – теж ключова планова цифра, коли рахуємо бізнес план кав’ярні – книгарні.
Залишилось спланувати скільки будемо чого продавати на день. Трансформуючі цифри в місяць, просто математично:
Маржа в місяць (441 тисяча гривень) мінус фіксовані витрати в місяць (256 тисяч гривень), і мінус податки та бонуси команді (5%+5% від продажів), маємо чистий прибуток в 128 тисяч гривень на місяць, або 3 тисячі доларів / місяць.
150+ Проєктів та розбудов Системи Продажів та Маркетингу для малого бізнесу. Since 2009
TM CITY PROFIT.
Україна | 2023